Aşırı Antibiyotik Kullanımı İşitme Kaybına Yol Açıyor!

Yazar:   Tarih:   Kategori: Alternatif Tıp 

Üst solunum yolu enfeksiyonunu, kulak travması ve aşırı antibiyotik kullanımının zamanla işitme kaybına yol açabileceğini söyleyen KBB Uzmanı Dr. Erkan Öztürk: .Medical Park Batman Hastanesi Kulak Burun Boğaz Uzmanı Op. Dr. Erkan Öztürk; işitme kayıplarıyla ilgili soruları yanıtladı;

Ses; en basit haliyle, ‘kulağımızı uyaran ve bu yolla beynimizde duyumlara yol açan etkiler’ şeklinde tanımlanabilir. İnsan kulağının algılayabildiği ses, herhangi bir kaynağın yarattığı titreşimden doğar, bir taşıyıcı aracılığıyla iletilir ve kulak ile beyin tarafından algılanır.

Buna göre bir sesin var olabilmesi için, bir ses kaynağının bir alıcı sistemin ( bu durumda kulak ve beyin ) ve bir iletici ortam bu öğelerden herhangi biri yoksa ses de yoktur.

Hava yolunda ses; dış kulak yolu, kulak zarı, kemikçikler, oval pencere aracılığı ile iç kulağa ulaşır. Kemik yolunda ise kafatasını oluşturan kemiklerin titreşimi ile sesin iletimi söz konusudur.

Dış kulak ve orta kulakla ilgili hastalıklar genel olarak iletim tipi işitme kaybı yaparken, iç kulak, işitme siniri ve beyinle ilgili hastalıklar sensörinöral tip işitme kaybı yaparlar.

Eğer işitme yollarının sadece bir yerinde değil birden fazla bölgesinde hastalık varsa mikst (karışık) tip işitme kaybı ortaya çıkar.

Kaynak: Hastane.com.tr

*/?>

Aşırı Antibiyotik Kullanımı İşitme Kaybına Yol Açıyor! adlı konuya yorum yapmak ister misin? Etiketler

*

*

Yorum yapmak ister misin?

Acilservis.pro - Hakaret, imla kurallarına uymayan ve konu ile alakasız yorumlar kesinlikle onaylanmayacaktır.